"CIEMNOŚĆ ZŁA" Dawid Waszak [RECENZJA PRZEDPREMIEROWA]





"Otula mnie zło, nienawiść, a ja zamiast wyrzucić je z siebie jak najszybciej , pielęgnuję je:
- Idzie nocka, ciemność zła ... - szeptałem, uświadamiając sobie, że ta ciemność zła kroczy za mną jak cień."

"Mroczny układ" wzbudził we mnie apetyt na więcej. Zakończenie zachęciło mnie do sięgnięcia po kontynuację. Akurat miałam szczęście mieć obie części jednocześnie. "CIEMNOŚĆ ZŁA" jest trzecim i ostatnim tomem trylogii: Jarocin.

Po ostatnich przeżyciach życie Kacpra i Lindy wraca pomału do normalności. Pewni, że za kratami siedzi człowiek kierujący szeroko zakrojoną siatką mafijną, odpowiedzialny za całe zło, jakie spotkało wielu niewinnych ludzi, w tym dzieci z sierocińca, starają cieszyć się niespodzianką, jaką przynosi im życie. Jednak ich szczęście zostaje zakłócone wyjściem na wolność "grubej ryby", sterującej pozostałymi, jak marionetkami. Ujawniają się kolejne osoby zamieszane w kryminalno-mafijną aferę. Dowody znikają, a w domu Kacpra zjawia się, po wielu latach nieobecności, Dorian - jego ojciec.

W dorosłym Kacprze nadal tkwi mały, skrzywdzony chłopiec, który za wszelką cenę pragnie odkryć prawdę. Jednak dotarcie do niej jest okupione ogromnym lękiem, zastraszeniem i głęboko schowaną urazą. Musi on dokonać wyboru: chronić najbliższych lub odkryć tajemnicę, narażając życie rodziny na niebezpieczeństwo.

Autor porywa nas w świat przestępstw i ciemnych porachunków. Fabuła jest poprowadzona tak, że wraz z bohaterami przeżywałam ich ból, czułam ich strach, a zakończenie spowodowało wystąpienie ciarek na całym ciele. Długo po zamknięciu książki buzowały we mnie emocje. To nie jest zwykły thriller - to mocna i dobra pozycja. Polecam.

Dominika

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu

Komentarze

Popularne posty