"ZA WSZELKĄ CENĘ" Marta Lech-Biała



"...jedyne co warto w tym naszym krótkim życiu, to walczyć o siebie i o swoich bliskich! Za wszelką cenę!"


Poznajemy Julkę Adamczyk, młodą, piękną, niesamowicie wrażliwą dziewczynę, której los nie oszczędzał. Jej praca wymaga od niej opanowania i skupienia bowiem pracuje w szpitalu gdzie jest instrumentariuszką. Dowiadujemy się także, że straciła ona oboje rodziców w tragicznym wypadku samochodowym, który jej samej udało się przeżyć.
Jedyną bliską osobą jest jej brat Mateusz, który po swojej burzliwej przeszłości próbuje ułożyć swoje życie na nowo.
Relacja między Julką a Mateuszem jest niesamowita. Jedno stoi murem za drugim i na odwrót. Są dla siebie oparciem, wspierają się w trudnych momentach ale także szanują swoje wybory, choć nierzadko się z nimi nie zgadzają. Julka widzi w bracie kochającego, odpowiedzialnego i opiekuńczego mężczyznę, który ma dobrą pracę, kształci się i chce być odpowiedzialny.
Do tego wszystkiego Julię podrywa bardzo przystojny anastazjolog Tomek, do którego wzydychają wszystkie kobiety.
Powiecie, no to cóż chcieć więcej. Otóż w tej beczce miodu znajdzie się też łyżka dziegciu. Tomasz nie jest taki idealny jakim Julka chciałaby go widzieć.



"Kiedyś mama powiedziała mi, że dusza to najbardziej wrażliwa część człowieka, dlatego, że tylko na jej ból nie ma lekarstwa. Dziś po raz drugi mogłam się przekonać, że miała rację."



Czytając, miałam ochotę chwilami złapać Julkę, potrząsnąć nią i powiedzieć, żeby wreszcie przejrzała na oczy. Ale na szczęście wyręczyła mnie sama Autorka :)



"Powiedziałam to, choć zarzekałam się, że już nigdy więcej tego nie zrobię. Ale on był tego wart ... Był wart tego, żeby go pokochać, żeby poświęcić dla niego całe życie."



Powiem tak, niesamowicie udany debiut napisany przez nie-pisarkę. I nie jest tu broń Boże zarzut. Byłam niesamowicie ciekawa jak Autorka poprowadzi historię Julki, Mateusza, Tomka.
I będę wyglądać kolejnych książek.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty