"POWIEDZ MI, JAK BĘDZIE" Sylwia Trojanowska [RECENZJA PRZEDPREMIEROWA]



Powiedz mi jak będzie...
Czy w tym mroku 
Odnajdę siebie? Odnajdę spokój?
Czy odnajdę miłość, która mi pisana?
Czy może już do kóńca życia bęďę sam, sama?

     Nie  jesteśmy  w stanie przewidzieć przyszłości. Na słowa: "Powiedz mi, jak będzie" odpowiedziałabym: "Co ma być, to będzie", bądź "Będzie dobrze", bo z reguły jestem optymistką, choć zdarza mi się przemycać negatywne myśli. A jak do tego zdania odniosą się bohaterowie?

    Powieść Sylwii Trojanowskiej opisuje trzy różne historie, historie osób boleśnie doświadczonych przez los. Wojciech, Kinga i Aleksandra, bo o nich mowa, pragną miłości, takiej prawdziwej, szczęśliwej, marzą o rodzinie z gromadką dzieci. Jednak oczekiwania a rzeczywistość to czasem dwa różne pojęcia, które niekoniecznie muszą ze sobą współgrać. I tak...

   Wojtek, po rozstaniu z żoną, spotyka na swej drodze, a dokładniej w barze, Annę. "Dla obojga wieczór stał się początkiem czegoś..."
      Kinga, pracującą na ginekologii, codziennie widzi szczęśliwe matki tulące swoje dzieci lub roniące  łzy po stracie. Sama pragnie założyć rodzinę i gdy jest pewna, że znalazła swoją drugą połówkę, okazuje się, że Daniel ma żonę i roczne bliźniaki.
   Aleksandra zaś, jako dobrze zapowiadająca się psychoterapeutka, ma wszystko, o czym marzy: piękny gabinet, kochającego męża. Do pełni szczęścia brakuje jej tylko dziecka. Jednak to, co wydaje się takie piękne i oczywiście, ma czasem drugie dno.
       Pomimo, że bohaterowie się nie znają, połączy ich jednak wspólne wydarzenie. 

   "Powiedz mi, jak będzie" to pierwsza część serii Dobre Chwile. Tytuł cyklu daje do zrozumienia, że w życiu liczą się chwilę i dla tych dobrych chwil warto żyć, warto je wspominać. To przepiękna, pełna emocji i wzruszeń powieść o nadziei, miłości i przyjaźni. Byłam głęboko poruszona, zwłaszcza historią Oli. Pomimo ogromnego cierpienia zakotwiczonego w postaciach, książka daje pozytywny wydźwięk. Pozwoli spojrzeć inaczej na pewne sprawy życiowe. Polecam.

Tytuł: "Powiedz mi, jak będzie"
Autor: Sylwia Trojanowska
Seria: Dobre chwile
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Ilość stron: 360
Premiera: 06.05.2020 r.

Komentarze

Popularne posty