"NIE UCIEKAJ" Maja Drożdż

 


"Przychodziły mi do głowy różne myśli, ale najbardziej paraliżował mnie strach, że nie jestem bezpieczna, że cały czas uciekam".

 "Nie uciekaj" to powieść autorki, która stawia pierwsze kroki na rynku czytelniczym. Maja Drożdż wchodzi do świata pisarzy z zapierającą dech w piersiach historią. Historią dziewczyny poturbowanej przez życie. 

 Nicole Drew zjawia się w domu Grega, brata poznanej niedawno na forum internetowym przyjaciółki, z zamiarem przekoczowania u niego paru dni, do powrotu jego siostry Amy. Kobiety połączyło podobne doświadczenie życiowe, które spowodowało, że Nicole uciekła nie tylko z domu, lecz także z rodzinnego miasta. Razem miały się wspierać, rozpocząć nowe życie. Los zdecydował inaczej. Amy ginie w wypadku samochodowym, a Nicole traci w ten sposób jedyny punkt zaczepienia. Mający wyrzuty sumienia Greg, pozwala zostać dziewczynie u siebie, troszcząc się o nią i traktując jak siostrę. Jednak spięcia, jakie między nimi powstają, nie ułatwiają im wspólnego zamieszkania. Cięty język dwudziestoośmiolatki i nadopiekuńczość "braciszka" powodują ciągłe kłótnie. Dodatkowo "czynnik zapalny" stanowi Josh, do którego dziewczyna pała uczuciem, a przed którym Greg próbuje ją chronić.

 Nie chcę się tu zbyt wiele rozpisywać na temat fabuły, bo tę książkę TRZEBA , po prostu, przeczytać. Należy ją "przeżyć", poczuć całym swoim ciałem. Wiele powieści wyzwala we mnie emocje, lecz rzadko kiedy tak wielkie. Totalnie wessała mnie do swojego świata. Ta powieść oczarowuje pięknym stylem, prostym językiem i emanujacą emocjami historią. 

 Bardzo polubiłam postać Nicole. Wraz z nią przeżywałam jej wzloty i upadki. Wraz z nią czułam odrzucenie, strach, ból, lęk, ale i radość z przeżywanych chwil. Niejednokrotnie miałam ochotę ją przytulić oraz wesprzeć dobrym słowem. Gwarantuję przeżycia na miarę największej kolejki górskiej. A zakończenie to już totalnie pozostawiło mnie z szybko bijącym sercem i szeroko otwartą buzią. Dobrze, że jest część druga.

BARDZO POLECAM!

Moja ocena: 10/10

Kategoria: literatura obyczajowa, kobieca

Wydawnictwo: Novae Res 
Data wydania:  10.10.2019
Ilość stron: 296

Komentarze

Popularne posty