"ZWYCZAJNE CUDA" Agnieszka Jeż

 


"- To fantastycznie! Kto by pomyślał, jak literatura potrafi zmienić życie!"

  To prawda. W moim przypadku literatura także zmieniła życie. Stała się moją pasją, odskocznią od codzienności, a co najważniejsze, dała mi możliwość poznania cudownych ludzi, przyjaciół. W przypadku bohaterów, pomogła otworzyć się na świat, zrozumieć swoje błędy i odnaleźć szczęście. 

  Marta Miłkowska, jak każdy człowiek, pragnie znaleźć swoją miłość i być kochana. Pracuje w bibliotece i prowadzi spotkania Klubu Czytelniczego, mieszka ze sfrustrowaną matką i liczy na miłosny, przedświąteczny cud. Pewnego dnia, spotyka na przystanku mężczyznę, którego spojrzenie ją zauroczyło. Jednak on wsiadł do autobusu i odjechał. Marta, pod wpływem impulsu, wywiesza na osiedlowej tablicy ogłoszenie, mając nadzieję na odnalezienie owego nieznajomego, którego nazywa swoim Hugh Grantem. Jednak treść ogłoszenia, które częściowo ulega rozmazaniu, nie jest jednoznaczna, w związku z tym wywołuje szereg nieporozumień i przypadkowych spotkań. Przypadek, przeznaczenie, a może pomyłka spowoduje, że losy wielu nieszczęśliwych osób złączą się. Bo świąteczne cuda istnieją.

  Agnieszka Jeż stworzyła historię pełną nadziei i miłości. Czasem wystarczy chwila, impuls, wyjście z własnej skorupy, by cieszyć się życiem i pozwolić tę radość rozprzestrzeniać na innych, jak nitka pajęczyny.  To przecudna opowieść pełna optymizmu, łącząca się, jak puzzle, z wielu mniejszych epizodów. Pochłonęłam w jeden dzień.

" Uważam, że lęk często nas hamuje, pokazując tylko złe strony jakiejś sytuacji. A kiedy się otworzymy, dopuścimy inne myślenie, okazuje się, że to wcale nie było takie straszne".

  Zastanawialiście się czasem, dlaczego wasze życie potoczyło się tak, a nie inaczej. Ja miałam takie przemyślenia. Początkowo wydawało mi się, że to nie tak, że wszystko pod górkę, lecz z perspektywy czasu wiem, że to było dobre, że teraz mogę za te doświadczenia podziękować. Dzięki temu spotkały mnie zwyczajne cuda. 

Moja ocena: 10/10

Kategoria: literatura obyczajowa 
Wydawnictwo: Filia
Data wydania:  14.10.2020
Ilość stron: 336

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania dziękuję Wydawnictwu Filia 




Komentarze

Popularne posty