"DOM GŁOSÓW" Donato Carrisi

 


"Mama mówi zawsze, że domy pamiętają głosy swoich mieszkańców, przechowują je. Nocą próbuję ich słuchać, ale te szepty są w nieznanym mi języku, który budzi we mnie strach".

"Dom głosów" to moja pierwsza książka tego pisarza, która zachęciła mnie do sięgnięcia po poprzednie, jak i następne. Przyznam, że trzy pozycje tego autora stoją u mnie na półce, czekając na swoją kolej. Teraz wiem, że muszę je przeczytać.

Pietro  Gerber, psycholog dziecięcy, specjalizujący się w hipnozie, zwany usypiaczem dzieci, został poproszony o konsultacje w sprawie dorosłej już Hanny Hall. Hanna twierdzi, że w dzieciństwie zamordowała brata, a Pietro ma pomóc jej wydobyć z zakamarków pamięci selektywne wspomnienie z czasów wczesnego dzieciństwa, kiedy to wraz z rodzicami uciekała przed obcymi, kierując się pięcioma wyuczonymi zasadami. Ta terapia zapoczątkowuje szereg reminiscencji oraz wydarzeń, które jak kostki domina, nie dają się zatrzymać. Hanna staje się nie tylko zwykłą pacjentką, lecz wkracza również w prywatny obszar swojego terapeuty. 

Czego dowie się Pietro o swoim życiu i co wspólnego ma z tym jego pacjentka? Co przed laty wydarzyło się w Domu Głosów?

Wow, ta książka to mistrzowski thriller. Doskonale zbudowana fabuła intryguje od samego początku i nie odpuszcza do samego końca. Autor sprytnie łączy fakty, manewruje między rzeczywistością a wyimaginowaniem. Tu wszystko jest zagadkowe i nieprzewidywalne. Donato, jako autor światowych bestsellerów (niektóre nawet zekranizowano) nie odpuszcza. "Dom Głosów" to niebanalna historia, z zaskakującym zakończeniem. Fachowa robota! 

Moja ocena 10/10

Kategoria: thriller psychologiczny 
Wydawca: Wydawnictwo Albatros
Data wydania: 16.06.2021
Liczba stron: 352

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania dziękuję Wydawnictwu Albatros



Komentarze

Popularne posty