WYWIAD Z J.HARROW


Magdalena Baldouska
Skoro życie i tak w większości niweluje nasze plany, to czy warto wszystko planować? Czy może lepiej iść na spontan i cieszyć się każdą chwilą? Czerpać radość z tego, co przynosi nam życie?

J.Harrow
Zarówno planowanie, jak i spontan są w życiu potrzebne. Na pewno warto nauczyć się czerpać radość z tego, co przynosi nam życie.

Pisaniu wszelkich historii, towarzyszą różne emocje. Jak radzi sobie Pani ze swoimi, po zakończeniu pisania danej książki? Co poprawia Pani humor, a co jeszcze bardziej go pogarsza?

J.Harrow
Emocje związane z daną historią są ze mną jeszcze długo po jej napisaniu. Odczuwam smutek i radość jednocześnie, a gdy książka trafia do czytelników, dochodzi stres. Poprawiają mi humor pozytywne reakcje czytelników, a pogarsza brutalna rzeczywistość rynku wydawniczego w Polsce. To bardzo ciężki kawałek chleba.

Magdalena Baldouska
Cisza też jest dźwiękiem. Jakie są Pani ulubione dźwięki, przy których pisze Pani swoje historie?

J.Harrow
Ulubionym dźwiękiem jest właśnie cisza. Lubię pisać w spokoju, choć muzyka w tle mi nie przeszkadza – czasami nawet odpowiednio nastraja i inspiruje.

Agnieszka Wojcieszek
Książka która zrobiła na Pani największe wrażenie to...?Z jakimi "wątkami" Pani nie po drodze?Czy w książkach są opisane osoby, które Pani zna czy "stworzone" na potrzeby książki?

J.Harrow
Ogromne wrażenie nieustannie robią na mnie książki Karoliny Wójciak, szczególnie kocham trylogia Powrót. Bardzo lubię też emocjonalne pióro Kristin Hannah i Colleen Hoover. Mocne książki polecam od Alicji Sinickiej, Marcela Mossa, czy Wojciecha Chmielarza. Mamy w Polsce świetnych autorów grozy. Wszystkie tworzone przeze mnie postaci są w 100% fikcyjne. Nie po drodze mi z, modnymi w ostatnich latach, wątkami mafijnymi w literaturze kobiecej.

Agnieszka Wojcieszek
Najpierw jest książka czy tytuł?Czy czyta Pani recenzje swoich książek?Pierwsza myśl, gdy trzyma Pani w rękach swoją książkę?Najbardziej zaskakujące pytanie jakie usłyszała Pani od czytelników?

J.Harrow
Najpierw książka, tytuł potem. Czytam wszystkie recenzje – opinie i wrażenia czytelników są dla mnie bardzo ważne. W końcu to dla nich piszę i dla nich chcę być w tym coraz lepsza. Inaczej nadal pisałabym tylko do szuflady. Emocje przy trzymaniu w rękach książki są, ale już dużo mniejsze niż za pierwszym razem. Nie pamiętam, jaka była moja pierwsza myśl... Pewnie "nareszcie!" :-) Nie pamiętam, jakie pytanie mnie najbardziej zaskoczyło.

Joanna Kowalska
Co oznacza tytułowa "Ściana"?Jakie jest przesłanie tej książki?

J.Harrow
Ściana tutaj oznacza dosłowny mur pomiędzy mieszkaniami, ale też ma znaczenie duchowe – budujemy wokół siebie ściany, odgradzamy się. Przesłanie tej książki jest ściśle związane ze stratą – tym, jak sobie z nią radzimy, jak różnie to u każdego wygląda. Nie wolno nam oceniać cierpienia innych, ani tego, jak przepracowują swój smutek.

Małgosia Śliwa
Jakie jest Pani największe marzenie?

J.Harrow
Najbardziej marzę o czasie – żeby zdążyć spełnić wszystkie marzenia i zrealizować plany. A mam ich mnóstwo, więc czas naprawdę by się przydał!

Małgosia Śliwa
Bez kogo lub czego nie wyobraża Pani sobie życia?

J.Harrow
Bez wielu rzeczy i wielu ludzi. Z jednej strony lubię samotność i ciszę, z drugiej uwielbiam spędzać czas z ludźmi – wszystko zależy od mojego nastroju. Chciałabym, żeby wokół mnie nigdy nie zabrakło życzliwych ludzi i... słodyczy ;-)

Marta Potrzebka
Jakie jest pani ulubione danie ?

J.Harrow
Kocham jeść, mam wiele ulubionych dań. Lubię włoską kuchnię i obdarowałam tą miłością bohaterkę Ściany. Ubóstwiam również słodycze, szczególnie ciasta.

Ewelina Żelarzewska
Na jakie pytania nie lubi Pani najbardziej odpowiadać?

J.Harrow
O moje życie osobiste – na szczęście takie pytania rzadko padają.

Kinga Raźniak
,,Sciana''- tytuł wymowny. Czy ową ścianę pomimo wydarzeń jakie miały miejsce można i da się chcieć przebić,czy to już koniec drogi!?Ja myślę, że to kolejny krok ?

J.Harrow
Każdy mur może runąć. Na szczęście.

Kinga Raźniak
Czy tytuł książki zainspirowany jest z pani życiem,czy Poprostu warto ten temat rozszerzyć!?

J.Harrow
Nie ma tu inspiracji moim życiem. Chciałam po prostu poruszyć pewne tematy i w tej książce to zrobiłam.

Kinga Raźniak
Czy jest pani zadowolona ze swojego dzieła,czy coś by ani zmieniła?!

J.Harrow
Akurat z tej książki jestem w 100% zadowolona i nic bym nie zmieniła. Uważam, że to naprawdę bardzo dobrze napisana, ciekawa i emocjonalna historia. Czytelnicy twierdzą, że to moja najlepsza książka i ja się z tym zgadzam.

Marta Potrzebka
Co skłoniło Panią do napisania tej książki?

J.Harrow
Smutek. Często popadam w depresyjne nastroje, miałam też nie raz okazję obserwować cierpienie u innych, spowodowane utratą bliskiej osoby. Uważam, że trzeba mówić o tym, co nie jest kolorowe, co smuci, co rani. W ogóle trzeba głośno mówić o trudnych sprawach – ja staram się to robić poprzez pisanie książek.

Agnieszka Wojcieszek
Czy często spotyka Pani się ze "ścianą" w codziennym życiu?Czy jest jakiś temat, który chce Pani poruszyć w książce ale jeszcze do tego "dojrzewa"?Powstaje Pani Biografia. Kto jest jej autorem?

J.Harrow
W życiu nie raz dotarłam do ściany. Nie zawsze udało się znaleźć w niej drzwi, czy choćby uchylone okienko. Kiedyś w takich sytuacjach łatwo się poddawałam, teraz jestem nieco bardziej wytrwała i walę w taką ścianę z całych sił. Jest wiele tematów, które chcę jeszcze poruszyć, zresztą mam już kilka książek rozgrzebanych i poruszają bardzo ciekawe tematy – homofobia, zdrada małżeńska, inwalidztwo, brudy rozwodowe... Co do biografii, to chyba nie chciałabym, aby kiedykolwiek powstała – wiodę zbyt spokojne życie, żeby ktoś z zaciekawieniem o nim czytał. Za mało nabroiłam ;-)


Pora rozstrzygnąć, które pytanie wygrało. Autorce najbardziej spodobało się pytanie Agnieszki Wojcieszek : "Czy często spotyka Pani się ze "ścianą" w codziennym życiu?Czy jest jakiś temat, który chce Pani poruszyć w książce ale jeszcze do tego "dojrzewa"?Powstaje Pani Biografia. Kto jest jej autorem"?
Panią Agnieszkę proszę o podanie adresu w wiadomości prywatnej.

Bardzo dziękuję za udział w zabawie, a autorce za odpowiedzi na interesujące czytelników pytania ☺️

Komentarze

  1. Świetny wywiad :) Dziękuję, za wyróżnienie :)
    Agnieszka Wojcieszek

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty