"PRZEZ POMYŁKĘ" Agnieszka Peszek

 


Zawsze ciekawią mnie nowości. Nigdy nie wiem, co otrzymam: perłę w pięknym opakowaniu, czy kota w worku. Tym razem przyjęłam propozycję zrecenzowania e-booka pt." Przez pomyłkę".

Bohaterów w tym kryminale jest wielu, ale nie pogubimy się, bowiem każdy rozdział jest opatrzony imieniem postaci oraz datą. Dlatego wracając do przeszłości, możemy ułożyć sobie w głowie sceny. Główną rolę w tej powieści odgrywają uczniowie pewnej klasy liceum w Suchodole. Akcja rozpoczyna się, kiedy są już dorośli.

Wrzesień 2015 roku. Kasia, Dorota, Wojtek i Tymek dostają zaproszenie na imprezę klasową, mającą odbyć się w zamku w Suchodole. Zaproszenie otrzymują od kolegi z klasy, Marcina Budzikowskiego. I nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie to, że Marcin zaraz po szkole wyjechał do Szwecji i słuch o nim zaginął. Zdziwieni, lecz ciekawi siebie po kilkunastu latach, przybywają na elegancką imprezę do zamku kupionego przez Marcina. Wspomnienia, czar dawnych lat, radości, lecz i smutki z powodu śmierci nieobecnej koleżanki Gosi, nakręcają imprezę, którego finału nikt się nie spodziewał. Nad ranem zastają Marcina martwego. Dorota, jako policjantka, przeprowadza wraz z kolegą śledztwo. Ofiar jednak, z dnia na dzień, jest coraz więcej. Czy ma to coś wspólnego z przeszłością? Co zdarzyło się 18 lat temu i kto ma motyw? Czy mogło dojść do pomyłki?

Zagłębiłam się w lekturę od samego początku. Dostałam dobry kryminał, pomału odkrywający ważne fakty. Nie domyśliłam się, kto stoi za zabójstwami, więc uważam to za dobrą kartę. Widzę w autorce potencjał i cieszę się, że ma swój własny styl. Postawiła bardziej na relacje i charakterystykę postaci niż na typowe śledztwo. Jednak był sprawca i był motyw. A ja zachęcam do sięgnięcia po tego e-booka.

Moja ocena: 8/10

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania dziękuję autorce, Agnieszce Peszek

Komentarze

Popularne posty