"OBIECAŁEM CI GWIAZDY" Weronika Schmidt



"Obiecałem ci te wszystkie gwiazdy. Na zawsze. My. Gwiazdy i to niebo, które nam się przygląda..."

"Obiecałem ci gwiazdy" to powieść new adult, o młodych dorosłych, którzy przeżywają problem rozstania, rozwodu rodziców, krzywdzenia ze strony rodziny. Borykają się z różnymi uczuciami.

Głównymi postaciami są Maddy i Noah. Te dwie osobowości poznają się przypadkowo w wieku 13 lat. To ich spotkanie ma głębsze znaczenie, gdyż czasem przypadek staje się przeznaczeniem. Zaprzyjaźnili się, lecz ta przyjaźń zostaje wystawiona na próbę. Noah wyjeżdża bez słowa. Kiedy wraca po czterech latach, trafia akurat do klasy Maddison. Nie jest jednak już to ten sam chłopak. Bije od niego smutek, jest zamknięty w swojej skorupie i odtrąca od siebie innych, nawet dawną przyjaciółkę. Mad, małymi krokami, próbuje rozbić te skorupę, przywołując dawne, miłe wspomnienia. Czy jej się uda? Co zdarzyło się przez te lata z uczuciami Noah?

"Obraziłam się na niego za jego oschłość i odtrącanie. Za to, że samolubnie zarzuciłam mu udawanie wobec mnie emocji. Jednak nie znałam jego historii. Nie wiedziałam, czym jego zmiana była spowodowana. Nie mogłam oceniać go tylko na podstawie swoich domysłów".

"Obiecałem ci gwiazdy" to pierwsza część księżycowej trylogii (trylogii moon). Pod przykrywką fabuły kryje się wiele  kluczowych tematów, ważnych nie tylko dla młodzieży, m.inn. zaburzenia odżywiania, depresja, ucieczka w alkohol, przemoc w rodzinie, przyjaźń, młodzieńcza miłość. Bardzo podoba mi się styl autorki: pomimo debiutu jest dojrzały. Powieść czyta się szybko, ponadto zawiera mądre zdanie, którym pragnę zakończyć tę recenzję:

"Co nam da trzymanie w sobie urazy i nerwów, co nam da nie odzywanie się do siebie? Życie jest zbyt krótkie!".

Moja ocena: 9/10

Cykl: Trylogia Moon (tom 1)
Kategoria: new adult 
Wydawca: Wydawnictwo Filia
Data wydania: 17.03.2022
Liczba stron: 358

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty