"SEKRET MAGIKA". ZAGADKOWI AGENCI" Max Czornyj

Byłam bardzo zaskoczona, kiedy usłyszałam że autor powieści grozy wydaje książkę dla dzieci. Pomyślałam: "Czy dziecko czytające Sekret Magika przed spaniem to dobry pomysł?" Mam tu na myśli upodobania autora do morderczych czynności 😂 Zżerała mnie ciekawość, jak poradził sobie Max Czornyj w sprawach małych detektywów. 

Eryk i jego brat niczego się nie boją. Mieszkają wraz z rodzicami, którzy prowadzą antykwariat, w zamku na obrzeżach miasta. Tam też, w sekretnym gabinecie, ma siedzibę agencja detektywistyczna, w skład której wchodzą bracia Deryło oraz ich koleżanka Ewa. Kiedy pewnego dnia przychodzi do nich, po pomoc, zapłakany Witek, ZAGADKOWI AGENCI od razu zabieraką się do pracy. W czasie pokazu magii znika piesek Witka rady cane corso - Tosca. Dzieci podejrzewają, że został porwany, a szalony magik, jaki przybył do miasta, to ewidentny złodziej zwierząt. Tylko jak to udowodnić? Kim jest szalony magik?

"Sekret magika" to pierwsza część serii detektywistycznej o Zagadkowych Agentach, napisana w prosty i ciekawy sposób. Pokazuje dzieciom przykłady dobrego zachowania (wzajemna pomoc, przyjaźń, współpraca).

"- Pomogliśmy kilku osobom - odparł skromnie Eryk.

- Mam nadzieję, że uda się wam pomóc również mnie... Choć nie mogę dużo zapłacić.

Roman się skrzywił i założył dłonie za głowę.

- Nawet o tym nie myśl! Za nasze śledztwa nie przyjmujemy pieniędzy.

- A co?

- Obietnicę pomocy, gdybyśmy jej kiedyś potrzebowali."

Ponadto młodzi czytelnicy mogą dowiedzieć się znaczenia wielu słów, np. afront, cyrograf, precjoza, fortalicja, rewitalizacja. Wyjasnienie tych wyrazów znajdziecie po części w tekście, a po części na końcu. Największą jednak frajdą dla dziecka (i dla mnie) było rozwiązywanie zagadki. 

Tak więc nie bójcie się, kochani rodzice powierzyć tej książki swoim pociechom. Dosyć, że poznają ciekawą przygodę, będą próbowali wraz z bohaterami rozwikłać zagadkę, to jeszcze autor pomaga małym czytelnikom zrozumieć nowe i trudne słowa. Same superlatywy. 

Już wiecie też, że dorosły Eryk, bohater innych powieści kryminalnych Maxa Czornyja, od małego miał zamiłowanie do zagadek. 

Moja ocena: 8/10

Cykl: Zagadkowi Agenci (tom 1)
Kategoria: dla dzieci 
Wydawca: Wydawnictwo Frajda
Data wydania: 15.05.2022r.
Ilość stron: 172

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Frajda.



Komentarze

Popularne posty