"POKONAĆ DEMONY PRZESZŁOŚCI" Ilona Łuczyńska [RECENZJA PATRONACKA]


Ilona Łuczyńska pisze emocjami. Chociaż  "Pokonać demony przeszłości" to dopiero jej druga wydana historia, to już u autorki można rozróżnić charakterystyczny styl pisania, niespieszne tempo i głęboką psychologię postaci.

Trzydziestotrzyletni Jason to geniusz komputerowy. Swój pierwszy program sprzedał w wieku 19 lat. Dzięki temu może zdalnie pracować z domu. Dom to mało powiedziane, bo chłopak mieszka w twierdzy komputerowej naszpikowanej kamerami. Jest introwertykiem stroniącym od ludzi. Dopuszcza do siebie jedynie parę osób, którym ufa. Czuje się, jak jego nazwisko (Unworthy) niegodny nikogo i bezwartościowy. Przeszłość wyryła w jego psychice ogromne rany. 

"Od lat miałem problem z zasypianiem. Zawsze towarzyszyły mi lęki, uczucie niepokoju, przyspieszone bicie serca"

Kiedy obok jego terenu dochodzi do napadu na młodą dziewczynę, nie waha się pospieszyć jej z pomocą. Jest to silniejsze od jego lęków. Nie udaje mu się jednak zapobiec  katastrofie. Alison zostaje pobita i zgwałcona, a sprawca zabiera jej dokumenty. Od tej pory oboje żyją w strachu o swoje życie. 

Autorka pokazuje jak zachowuje się człowiek po silnej traumie, jego odczucia, przeżycia i sposoby radzenia sobie z upiorami przeszłości. Dzięki fabule przedstawionej z perspektywy Jasona i Ally, mogłam "wejść w umysł" każdego z bohaterów i razem z nimi przeżywać radości i smutki. Taki zabieg potęguje emocje wywierane we mnie, jako czytelniczce.

Ta dylogia zawiera całe pokłady uczuć. Piękna, poruszająca, prawdziwa powieść o tym, jak radzić sobie z demonami przeszłości. To historia o dwóch poranionych duszach, których życie przeczołgało w bólu, samotności, strachu, by teraz mogli trafić na siebie i miłością oraz zaufaniem uleczać swoje rany.

"Walczyłem z demonami od dwudziestu lat, a ta dziewczyna w kilka miesięcy naruszyła moje mury obronne. Daleko mi było jeszcze do normalności, ale to nowe doznanie dało mi nadzieję, że może zacznę wreszcie żyć"

Bardzo polecam! I nie zapomnijcie do czytania zabrać ze sobą chusteczek .

Moja ocena: 10/10

Cykl:  Pokonać demony przeszłości (tom 1 i 2)
Kategoria: powieść obyczajowa z elementami thrillera psychologicznego
Wydawca: Wydawnictwo Lucky
Data wydania: 22.08.2022

Współpraca z Wydawnictwem Lucky


                      


Komentarze

  1. Dziękuję z całego serca za tak pięknie napisaną recenzję moich książek. Ilona Łuczyńska 😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam zakupiony pierwszy tom /z licytacji/. Drugi też w planach. Dzięki za polecenie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty