"JAKBY JUTRA MIAŁO NIE BYĆ" Weronika Tomala


Pisałam to nieraz i powtórzę: książki Weroniki Tomali biorę w ciemno! Ta dziewczyna mnie wciąż zaskakuje. Ten talent pisarski czuje się w każdym rozdziale. 

"Jakby jutra miało nie być", to co byście zrobili dziś? Ja pewnie korzystałabym z życia, jak jedna z bohaterek - Oliwia. Jest starszą i rozsądniejszą z sióstr. Jednak urodą nie dorównuje Malwinie. Prowadzi mini Zoo z kozami i alpakami. Malwina zaś stawia na zabawę, urodę i seksi ciuchy. Kiedy na horyzoncie pojawia się przystojny Adam, Malwina od razu obiera go sobie na celownik. Używa uwodzicielskich atutów, jednak nie wszystko idzie po jej myśli. Żołnierz nie jest zainteresowany znajomością z pewną siebie kobietą i traktuje ją z góry. Starsza siostra, Oliwia, postanawia stanąć w obronie siostry i rozmówić się z Wejcherem. Los potem jeszcze wielokrotnie stawia ich na wspólnej ścieżce. Oliwia, po bliższym poznaniu Adama, dochodzi do wniosku, że nie jest on wcale taki, jak przedstawia go siostra. 

Ta książka wykazuje podobieństwo do "Balladyny" Juliusza Słowackiego, gdzie dwie siostry konkurują o względy mężczyzny. Oliwia przypomina charakterem Alinę, zaś Malwina Balladynę. Jednak tutaj zakończenie może zaskoczyć. Która miłość zwycięży? Namiętna miłość do mężczyzny, czy ta siostrzana?

"Gdyby jutra miało nie być" jest wielowątkową powieścią obyczajową z elementem dramatu. Bohaterowie przeżywają wzloty i upadki, lepsze i gorsze chwile, jak i swoje tragedie rodzinne. Autorka świetnie ukazała ludzkie przeciwności losu, relacje między kobietami (matka i dwiema siostrami) oraz emocje im towarzyszące: smutek, żal, zazdrość i wewnętrzną walkę ze sobą.

" Z jednej trony zaczynam odczuwać wyrzuty sumienia. Z drugiej mam świadomość, że przecież tak naprawdę niczego złego nie zrobiłam. Dlaczego szczęście Malwiny musi zawsze stać nad moim? Bo jest młodsza, bo należy jej ustąpić. Bo jest mniej rozsądną".

To wzruszająca książka o poplątanych życiowych ścieżkach i kryjących się, na każdym kroku, tajemnicach. Po raz kolejny oddałam się lekturze bez reszty.

Moja ocena: 9/10

Kategoria: literatura obyczajowa 
Wydawca: Zysk i S-ka 
Data wydania: 19.07.2022
Ilość stron: 310

Współpraca z Wydawnictwem Zysk i S-ka 




Komentarze

Popularne posty