"SROKA" Elizabeth Day [RECENZJA PREMIEROWA]


Kiedy zobaczyłam okładkę, od razu wiedziałam, że chcę przeczytać Srokę. No wiem 🙈 Nie ocenia się książki po okładce, ale powiedzcie, czy ona nie ma dużego wpływu? Według mnie tak, ponieważ jesteśmy jak te sroki, chcemy to, co nam się spodoba, przy czym nam się "oczy zaświecą".

O czym jest "Sroka"?

Jeden mężczyzna i dwie kobiety. Para wprowadzająca się do pięknego domu ma wszystko, o czym marzy: miłość, wsparcie, dach nad głową. Do szczęścia brakuje im tylko dziecka. Wkrótce ich marzenia mają się urzeczywistnić. Pragnienie bycia matką staje się dla jednej z nich priorytetem. Marisa robi wszystko, by zadowolić Jake'a, on zaś przyprowadza do domu lokatorkę. 

Nie chcę tu zbyt dużo zdradzać z fabuły, by czytelnik sam odczuł niepokój i dreszcz emocji towarzyszący tej książce. Tutaj nic nie wydaje się takie, jak myślałam. Dziecko, a raczej pragnienie go, zawładnęło ich umysłami. Droga, jaką przeszli bohaterowie okazała się wyboista, przy okazji ukazując niezdrowe relacje rodzinne i wtrącanie się apodyktycznej matki. 

Thriller podzielony jest na cztery części. Dzięki takiemu zabiegowi wnikliwie przyglądamy się relacjom postaci, patrząc z ich perspektywy. Chcę zaznaczyć, że nie jest to typowy thriller psychologiczny, lecz jego odmiana zwana domestic noir, którego akcja dzieje się na przestrzeni domu lub w innych czterech ścianach, gdzie z pozoru powinniśmy się czuć bezpieczni. Bohaterkami tego typu gatunku są, przede wszystkim, kobiety i ich odczucia: niemożność sprostania oczekiwaniom, nieustająca presja, obsesja czy toksyczne relacje. 

Elizabeth Day poruszyła bardzo trudny i emocjonujący temat. Jest to książka z tych fascynujących i nieodkładalnych. Autorka dwukrotnie wyprowadziła mnie w maliny, mieszając szyki. Polecam.

Moja ocena: 8,5/10

Kategoria: thriller, sensacja
Wydawca: Wydawnictwo Książnica
Data wydania: 22.02.2023
Ilość stron: 384

Współpraca z Wydawnictwem Książnica




Komentarze

Popularne posty