"ZAKOCHANA ZAKONNICA" Sylwia Kubik

Do tej pory miałam inne zdanie na temat zakonów i zakonnic. Jednak ta historia, opisana przez Sylwię Kubik na podstawie prawdziwych zwierzeń, spatrzyła mój pogląd. Przedstawia tę stronę zakonnego życia, o której nie miałam pojęcia. 

Patrycja jest bardzo religijną, młodą osobą. Wierzy w Boga, chodzi do kościoła i pomaga, a odkąd spotkała sympatyczną siostrę Hiacyntę, zapragnęła wstąpić do Zakonu. Pomimo sprzeciwu rodziny, dziewczyna idzie wyznaczoną sobie drogą. Wiedziała, z jakimi wyrzeczeniami jest to związane, jednak nie spodziewała się tego, co ujrzała i doświadczyła za murami klasztoru. 

Ta historia uświadamia, że najciemniej pod latarnią. Tam, gdzie powinno być najbezpieczniej i najżyczliwiej, spotykamy siedlisko Diabła. Wszędzie spotykamy się z walką dobra ze złem, lecz tutaj nie udaje się, jak w przypowieści, oddzielenie chwastów od plewów. Bohaterka musiała wybrać to, co dla niej lepsze. I bardzo dobrze! Nieważne, pod jaką maską kryje się człowiek, potrafi być tak samo obłudny. Dlatego temat Kościoła i księży, jaki ostatnio był na topie, otwiera oczy na wiele spraw. Chociaż sama jestem osobą mocno wierzącą i chodzącą do kościoła, to jednak nie przyjmuję do siebie ślepo wszystkiego, co mówią duchowni. Oni też są ludźmi i potrafią być z powołania, bądź kierowac się innymi pobudkami. I to również zaznaczyła autorka w powieści - więcej jest jednak tych dobrych zakonnic. Zaś zamysłem autorki było przedstawienia tej drugiej, gorszej strony. Ukazuje różne formy miłości: do Boga, do człowieka i tą romantyczną. Która zwycięży?

Sylwia Kubik porusza temat wrażliwy, delikatny. Za to ogromne brawa ode mnie za odwagę. Lubię powieści, gdzie przewijają się trudne tematy, a w połączeniu ze świetnym stylem pisarskim to wyjątkowa i nietuzinkowa książka. Taki brylant, od którego nie można oderwać wzroku. Polecam tę wspaniałą, emocjonalną (bo niejednokrotnie pojawiała się unie złość do niektórych postaci oraz współczucie i podziw dla Patrycji), perfekcyjnie utkaną powieść.







Komentarze

Popularne posty