" JESTEŚ MOJĄ ISKRĄ" Anna Purowska


Ciepło kominka, zapach cynamonu oraz rozgrzewającej herbaty z pomarańczą i imbirem. A za oknem Śnieżysko - górska, przytulna miejscowość, gdzie każdy odnajduje sens życia. Poczułaś/poczułeś ten klimat?

"Jesteś moją iskrą" to trzecia i ostatnia część serii. Każdy tom opowiada inną historię, ale nawiązuje do pozostałych, dlatego warto czytać od początku. Każdy wzrusza, śmieszy i daje nadzieję. 

Śnieżysko odwiedza znana piosenkarka Madlenne. Zagubiona, ukrywająca się przed światem, pogubiona życiowo. Liczy na odrobinę ukojenia i zaczerpnięcia świątecznej atmosfery. Marzy o kubku rozgrzewającego napoju i zaszyciu się pod puchatym kocem z reniferami. Zagubiła dawną siebie, próbuje odnaleźć Magdę, która tkwi gdzieś w środku, pod celebrycką przykrywką. Czy mieszkańcy miasteczka jej w tym pomogą?

W życiu Laury i Marcina pojawia się 7-letnia Ala. Czy wniesie ona w małżeńskie relacje trochę beztroskiej radości, czy może przysporzy kłopotów? Jedno jest pewne: będzie się działo i będą tajemnice.

Ponownie dałam się ponieść magii. Kolejny raz poczułam atmosferę przyjaźni, miłości i ciepła.   Powieści Ani otulają, jak puchowa kołderka, dodają smaku, jak karmel oblewający orzech, lecz nie zabraknie też dylematów i tych gorzkich chwil. Autorka świetnie lawiruje słowem. Uśmiałam się przy niejednym dialogu, a moje serducho wielokrotnie się wzruszało. Urzekły mnie także cytaty z "Małego księcia", które mają odniesienie do życia. 

Jestem smutna, że muszę żegnać się już z bohaterami Śnieżyska i zazdroszczę tym, którzy dopiero sięgną po te wciągające i nieodkładalne książki. Serdecznie polecam.


 

Komentarze

Popularne posty